Till senaste kommentaren

Den återkallade juicen med bäst före datum 7/12

Jag har redan druckit upp den så nu är jag så klart orolig

Kommentarer

  • Hej May,

    bra att du hör av dig direkt till oss. Anledningen till att vi återkallat vår nypressade äppeljuice med bäst-före-datum 7/12 är att vår egenkontroll av en av kvalitetsparametrarna för just de specifika produkterna överskrider det lagstiftade gränsvärdet. Det lagstiftade gränsvärdet ligger på 50 mikrogram och vi har uppmätt ett värde på 53 mikrogram. Det är ytterst lite och Livsmedelsverket sätter gränsvärden med marginal.

    Vi har ändå valt att rapportera detta och återkallat produkterna eftersom vi vill säkerställa att all Brämhults juice håller högsta kvalitet. Det är otroligt viktigt för oss. Att du druckit juicen är inte farligt, det är en långvarig konsumtion med för höga värden som skulle kunna utgöra en hälsorisk. Eftersom vi gör så noga kontroller av frukten och av den färdigpressade juicen är det ytterst sällan detta sker.

    Vi vill gärna ersätta dig för din juice du druckit och jag ber dig därför fylla i vårt Reklamationsformulär så hjälper vi dig vidare med kompensation.

    Önskar dig en fin helg!
    Ulrika Lång Gerden Sr Brand Manager
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.